لایسنس سیسکو ISE
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

نرم افزار مدیریت شبکه Identity Services Engine برنامه ای برای افزایش سطح امنیت یک شبکه بوده که این کار را با کنترل کردن مداوم کاربران و سیستم های متصل شده به شبکه انجام داده و به علت سطوح دسترسی گوناگونی که برای افراد و دستگاه ها تعریف می شود، می توان شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی امنیت و نحوه سرویس دهی شبکه بود. این برنامه پس از خریداری، از یک مجوز استفاده اولیه تا 90 روز با قابلیت بهره مندی از تمامی امکانات نرم افزار برخوردار بوده و پس از به اتمام رسیدن این دوره می توان از لایسنس شبکه ISE-PLS-1YR-250 جهت ادامه فعالیت برنامه استفاده نمود. این مدل از لایسنس شبکه سیسکو دارای 1 سال اعتبار بوده و از ویژگی های گوناگونی مانند اجازه دسترسی سیستم های وایرلس به شبکه با توجه به موقعیت فیزیکی آنها، اجازه مداخله مدیر شبکه بلافاصله پس از هرگونه خطر وارده بر روی اندپوینت و امکان استفاده از دستگاه های شخصی در محل کار پشتیبانی می کند. این لایسنس که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد، از 250 اندپوینت پشتیبانی کرده و پیش از نصب آن باید یک لایسنس نوع Base سیسکو نیز نصب شود.

 برخی از متداول ترین اصطلاحات  مربوط به لایسنس سیسکو ISE  : PAK : PAK مخفف عبارت Product Authorization Key بوده و یک کلید یازده رقمی، ترکیبی از اعداد و حروف می باشد. PAK توسط سیسکو ایجاد شده و تا زمانی که لایسنس Generate نشود، وابسته به هیچ device ای نیست. PAK باطل نشده و هر زمان می توان از آن برای دریافت لایسنس استفاده کرد. دو نوع PAK وجود دارد: PAK ای که بر روی برگه ای چاپ شده و برای شما ارسال می شود. Part Number این PAK با عبارت -SL آغاز می شود. PAK ای که برای شما ایمیل (e-Delivery) می شود. Part Number این PAK با عبارت L-SL آغاز می شود. در حین سفارش دادن و خریداری PAK می توان تعداد لایسنس های که توسط این PAK فعال می شوند را تعیین کرد. به این PAK ها اصطلاح multi-use PAK یا Bulk PAK گفته می شود.

لایسنس Feature :برخی از قابلیت های روتر برای فعال شدن، نیاز به لایسنس Feature دارند. این لایسنس ها پیش از فعال سازی، از نصب لایسنس لازم بر روی روتر اطمینان حاصل می کنند. به طور مثال Feature License ای برای فعال سازی قابلیت CUBE تهیه کرده اید. هنگامی که می خواهید این لایسنس را نصب کنید، روتر چک میکند که لایسنس Universal Communication بر روی روتر نصب شده باشد. CME و CUBE از جمله لایسنس های Feature هستند. لایسنس Subscription : لایسنس های Subscription، لایسنس های مدت دار می باشند که پس از گذشت مدت زمانی، باطل می شوند. این لایسنس ها نیاز به renew شدن دارند. URL Filtering و IPS، نیاز به لایسنس Subscription دارند. لایسنس Counted لایسنس های Feature می توانند نامحدود (uncounted) و یا تعداد مشخصی (counted) باشند. لایسنس های نامحدود، هیچ محدودیتی بر روی قابلیت فعال شده بر روی روتر ایجاد نمی کند. با این همه لایسنس counted، اجازه می دهد تا تعداد مشخصی از قابلیت فعال شده، استفاده شود.





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: